Retour sturen
Retour- en annuleringsvoorwaarden
Het kan gebeuren dat u een verkeerd artikel heeft besteld of dat u gewoon het artikel wil retourneren. Dit is mogelijk, maar hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Wanneer u een retour wilt aanvragen, dan kunt u dit het beste per e-mail doen door op het ontvangen ordermail te reageren. Wij hebben dan direct uw gegevens bij de hand en kunnen dan uw retour sneller in behandeling nemen.
Annuleren van de bestelling
Bij iedere bestelling geven wij een verwachte levertijd aan, deze kunt u vinden bij het orderoverzicht. Wanneer een bestelling nog niet is opgestuurd en het gaat om een voorraadartikel, dan kunt u deze bestelling kosteloos annuleren voor de gratis betaal methodes die we hebben. Heeft u gekozen voor een betaalmethode die extra kosten met zich meebracht zoals Paypal of Visa dan worden die kosten waar u in dat geval zelf voor gekozen heeft niet vergoed. Zodra het gaat om een bestelling waarvan het artikel speciaal bij een leverancier besteld moet worden, dan kunt u deze bestelling niet annuleren of retourneren.
Direct annuleren van de bestelling nadat deze geplaatst en betaald is
Wij zien de afgelopen tijd in toenemende mate dat er bestellingen (ondoordacht) worden geplaatst, betaald en binnen enkele minuten geannuleerd en terugbetaald moeten worden. Wat hierbij wordt vergeten zijn de administratieve handelingen en kosten die gemaakt worden op het moment dat u een betaling verricht via internet (denk aan iDEAL, Paypal, VIsa etc.). Ook gaat een betaalde bestelling direct door naar het magazijn waar hij soms al binnen enkele minuten ingepakt wordt en dan natuurlijk in alle haast uit dat proces moet worden gehaald als u direct annuleert. Wanneer het gaat om een "gratis" betaalmethode als iDEAL, Bancontact of vooraf overmaken per bank zullen we hiervoor 2,50 administratiekosten berekenen. De betaalmethodes met vermelde extra kosten zullen we 2,50 + betaalde kosten in rekening brengen. Is er nog niet betaald dan worden er uiteraard geen kosten in rekening gebracht voor het direct annuleren na het plaatsen van een bestelling.
Retourneren van artikelen
Wilt u een artikel retourneren, dan moet u dit binnen de wettelijke termijn van 14 dagen aangeven. Het gaat hier om de wettelijke minimale bedenktijd. Wanneer u één order plaatst maar wij sturen het op in verschillende pakketjes, dan gaat de bedenktermijn pas in bij levering van het laatste pakket.
Nadat u heeft aangegeven gebruik te maken van het herroepingsrecht, heeft u 8 dagen de tijd om het artikel terug te sturen of af te geven aan ons. In totaal kan de termijn dus oplopen naar 22 dagen.
Na ontvangst van het geretourneerde artikel zullen wij u een bericht sturen als bevestiging van de ontvangst. Wij zullen na ontvangst binnen 8 dagen het verschuldigde bedrag terugboeken naar uw opgegeven bankrekeningnummer die vermeld staat op het retourformulier. Als een artikel niet binnen de opgegeven termijn geretourneerd is, kunnen wij de retour niet meer in behandeling nemen. Het artikel kunt u dan afhalen bij onze balie of wij sturen het artikel opnieuw op (dan betaald u opnieuw verzendkosten).
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Wij maken geen gebruik van een antwoordnummer, dit betekend dat u dus zelf de verzendkosten moet betalen voor het retourneren. Mocht u het artikel kwijtraken tijdens de retournering, dan bent u daar aansprakelijk voor. Alleen wanneer u het artikel aangetekend verzendt, draagt u de verantwoordelijkheid over aan het vervoersbedrijf en bent u niet langer aansprakelijk voor verlies of diefstal.
Heeft u een zakelijk account bij ons?
Het hebben van een zakelijk account heeft als voordeel dat u profiteert van hoge kortingen en het achteraf betalen van uw rekeningen. Bij deze voordelen hoort bij retour zenden helaas wel een nadeel van zakelijk bestellen ten opzichte van particulier bestellen. Omdat retour zenden hoge kosten met zich mee brengt voor ons zijn we genoodzaakt dit ook gedeeltelijk aan u door te berekenen. Wij brengen dan ook €10,- retourkosten in rekening over de geretourneerde bestelling. Verder gelden dezelfde retour- en annuleringsvoorwaarden voor zowel de particuliere als zakelijke klant.
Kunt u geen oogje dichtknijpen als mijn retour niet aan de voorwaarden voldoet?
Helaas zien wij dat het terugsturen van artikelen iedere dag stijgt, wij zijn dan ook genoodzaakt om streng onze eigen voorwaarden te volgen. Het heeft dan ook geen zin om ons te vragen of wij een oogje kunnen dichtknijpen (als gezegde). Wij proberen zo veel mogelijk deze stijging te voorkomen door foto’s te vragen of door te vragen naar het probleem.
Om uw retour in behandeling te nemen, vragen wij u om aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- De retournering moet u binnen de wettelijke termijn van 14 dagen aangeven;
- Het artikel bevindt zich in oorspronkelijke staat en zit in de originele verpakking (niet op geschreven);
- Als het om een binnenwerk of thermostaat element gaat, mag de seal niet verbroken zijn;
- Als het om een (koop)sleutel gaat, mag de sleutel niet gebruikt zijn;
- Artikel dient onbeschadigd te zijn en geen gebruikssporen te vertonen;
- Het artikel is niet speciaal besteld, dit kunt u zien bij het artikel op de website;
- Productdoos mag niet als verzenddoos gebruikt worden, gebruik dan de eerder geleverde verzenddoos.
Wanneer het geretourneerde artikel hier niet aan voldoet, zijn we genoodzaakt een waardevermindering in rekening te brengen. Het is mogelijk dat deze waardevermindering gelijk is aan het aankoopbedrag. Houd er rekening mee dat u geen herroepingsrecht heeft op speciaal bestelde artikelen, aangezien deze op aanvraag zijn besteld en ook niet meer geretourneerd kunnen worden aan onze leverancier. Deze artikelen kunnen niet geretourneerd worden tenzij er sprake is van een productiefout.
Stuurt u een artikel terug zonder eerst een retourformulier aan te vragen? Dan zijn wij genoodzaakt om hier €7,50 in mindering te brengen op uw creditering. Deze prijs is gebaseerd op het uitzoekwerk en de juiste verwerking van uw retournering. Om deze kosten te voorkomen dient u dus eerst een retourformulier aan te vragen.
Het weigeren aan de deur of niet ophalen van uw zending bij een servicepunt wat resulteert in een retour is voor uw eigen rekening. Wij hebben in dat geval (voor binnenlandse zendingen) 2x verzendkosten voor u moeten betalen. €6,25 heen, €6,25 terug. Dit samen met het niet aanmelden voor retour resulteert in €20,00 kosten die wij aan u door zullen berekenen. We zullen als het verder wel aan de andere voorwaarden voldoet uw aankoopbedrag -€20,00 aan u overmaken. Bij op deze wijze teruggekomen zendingen die buiten de retourvoorwaarden vallen volgt geen creditering. Voor buitenlandse zendingen worden de kosten berekend aan de hand van de tarieven die er voor gelden (2x porto plus 7.50).
Wanneer u een retour wilt aanvragen, dan kunt u dit het beste per e-mail doen door op het ontvangen ordermail te reageren. Heeft u deze ordermail niet meer in uw mailbox? Stuur ons dan een e-mail op 'info@kranenspecialist.nl' en geef daarbij aan wat het ordernummer van uw bestelling is en welke artikel(en) u wilt terugsturen.
Wanneer u van ons een retourformulier heeft ontvangen en de bankgegevens staan daarop vermeld, dan kunt u het formulier samen met het artikel terugsturen naar onderstaande adres:
KranenSpecialist BV
tav RETOUREN
Grondzijl 18
9731 DG Groningen