Doorgaan naar inhoud

Terugbetalingsbeleid

Retourneren van bestelde producten is mogelijk binnen 14 dagen na verzending er van mits het niet een speciale / maatwerk bestelling betreft. Kijkt u even bij het product op de website, boven de bestelknop, onder de prijs staat ook of het bijvoorbeeld een speciale bestelling betreft.  

Door op "meer info" te klikken opent een extra informatieblokje met meer informatie en een uitleg over de voorwaarden en de reden waarom dit zo is. Zo bent u goed geïnformeerd voor u de aankoop doet. We proberen hier zo open mogelijk in te zijn en discussies achteraf te voorkomen. Hier zullen we dan ook achteraf geen uitzonderingen op maken. Bij twijfel helpen we u graag vooraf zeker te stellen dat u het juiste product aanschaft, op dat moment nemen wij onze verantwoordelijkheid door onze "advies garantie"

Als er bij het product staat dat retour tot de mogelijkheden behoort kunt u zelf een retour aanvragen via het retourportaal. Wanneer het niet tot de mogelijkheden behoort of als u buiten de gestelde retourtermijn bent zal dit aangegeven worden in het portaal.

Dit retourportaal kunt u vinden via de onderstaande link:

Retour Portaal openen

Retourneren is niet gratis. Het aan te maken label welke we u zullen verstrekken bij akkoord van uw retouraanvraag kost 6,95 (vaak goedkoper dan wanneer u het zelf bij de balie van de vervoerder afrekent)

Door het op deze wijze retour te sturen weet u zeker dat het op de juiste plek terecht komt en blijft u op de hoogte van de voortgang

Regels waar een retour in ieder geval aan moet voldoen

Indien het terugkomt en het voldoet hier niet aan zullen wij foto's maken en u informeren waarom wij de retourzending niet verder kunnen behandelen. Enkele voorwaarden die erg belangrijk zijn:

-U heeft de verpakking niet (zichtbaar) geopend. Met name bij keramische binnenwerken sealen wij de zakjes alvorens ze verzonden worden. Wanneer u de seal geopend heeft mag het niet meer retour gezonden worden.
-Het product niet beschadigd of gebruikt is, Tijdens de bedenktijd moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Dat betekent dat u het product alleen uitpakt voor zover dat nodig is om te beoordelen of u het product wilt houden. U mag het product niet in gebruik nemen / inbouwen, ook niet om er proefondervindelijk achter te komen wat de klachten veroorzaakt die u met onze onderdelen probeert op te lossen.
-Het is niet de bedoeling dat u op de productverpakking schrijft, stickers of plakband plakt. Ook de productverpakking moet dus als nieuw zijn!
-Het is niet de bedoeling dat u op de productverpakking als verzenddoos gebruikt, daar zit altijd een extra doos / verpakking omheen, eigenlijk zoals u het ook ontvangt.

Annuleren van uw bestelling

Er zijn ook situatie waarbij klanten bestellen en vrijwel direct besluiten dat ze het toch niet willen en annuleren, soms binnen enkele minuten. Op het moment dat u bestelt en de betaling doet maken wij kosten voor de transactie van de door u gekozen betaalmethode en gaat de order bij ons in verwerking. Indien het in voorraad is gaat de order na betaling direct door naar de verzending. Als de order al zo ver door is dat wij al een verzending hebben aangemaakt moeten wij de barcode label aan de vervoerder betalen, of we die nu gebruiken of niet. We zullen dan ook de gemaakte kosten verreken met uw creditering in dat geval, die kosten variëren dus afhankelijk van de bestemming en verzendwijze die u gekozen heeft. Is het nog niet verzonden dan zullen we alleen administratie & Transactie kosten in rekening brengen van €2.50 voor het bestellen en direct weer annuleren. Deze kosten van €2.50  door pay.nl aan ons doorberekend op het moment dat we een refund doen, hier kunnen we dan ook niet van afzien.

Het weigeren aan de deur of niet ophalen van uw zending bij een servicepunt

We zien in toenemende mate dat sinds de optie er is om het pakketje af te halen bij PostNL, DPD of DHL of wanneer u niet thuis was bij levering dat deze pakketjes niet opgehaald worden. Na een week gaat dit pakket dan terug naar ons en wordt daarbij retour verwerkt. Wat er daarbij niet gerealiseerd wordt is dat wij voor deze extra dienst betalen voor de heenreis van uw pakket maar ook nog een rekening krijgen voor de terugreis. Dit is ook het geval bij pakjes die geweigerd worden aan de deur en dan retour gaan. 

Als het om producten gaat die normaalgesproken retour mogen zullen we in deze situaties uw bestelling retour boeken met inhouding van de gemaakte verzendkosten heen en terug en een vaste administratie kosten vergoeding van 2,95. Voor buitenlandse zendingen zijn de kosten uiteraard hoger omdat deze afhankelijk zijn van de verzendkosten

Zijn deze kosten hoger dan de waarde van uw bestelling volgt er geen creditering.

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg!

Verlanglijst